Bleeding Rose
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Bleeding Rose

Et fristed for selvskadere
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 hjælp til opgave

Go down 
ForfatterBesked
camilla2
Gæst




hjælp til opgave Empty
IndlægEmne: hjælp til opgave   hjælp til opgave EmptyTirs Apr 12, 2011 11:41 am

Hej. Jeg er sygeplejestuderende og arbejder i min fritid med unge mennesker der har det svært. Jeg vil rigtig gerne hjælpe og forstå hvad det er der sker indeni, så jeg kan gøre noget der føles godt for den der har brug for det. Men det er svært, når man ikke ved hvad det er. Jeg skal til at slutte min uddannelse med at skrive en sidste opgave, og vil derfor gerne fokusere på, hvad det betyder med venskaber og måske manglende venskaber, og det at skade sig selv. jeg ville blive rigtig glad hvis nogen ville skrive til mig om deres personlige oplevelser med at selvskade og hvad jeg som en der gerne vil hjælpe, kan gøre. Skriv gerne om hvad der skal til før i stoler på en, hvordan man kan blive betroet, hvad man bestemt ikke skal gøre osv. Har i nogle positive erfaringer eller negative, så skriv dem til mig.
Da det er en opgave, har jeg brug for, at i skriver jeres navn og andre personlige oplysninger - men opgaven er anonym det er kun så det kan blive vurderet som valid information.

Kærlig hilsen Camilla

(skriv gerne på mail: chetben9@yahoo.it)
Tilbage til toppen Go down
Lene

Lene


Antal indlæg : 258
Tilmeldt : 01/11/10

hjælp til opgave Empty
IndlægEmne: Sv: hjælp til opgave   hjælp til opgave EmptyTirs Apr 12, 2011 9:20 pm

camilla2 skrev:
Hej. Jeg er sygeplejestuderende og arbejder i min fritid med unge mennesker der har det svært. Jeg vil rigtig gerne hjælpe og forstå hvad det er der sker indeni, så jeg kan gøre noget der føles godt for den der har brug for det. Men det er svært, når man ikke ved hvad det er. Jeg skal til at slutte min uddannelse med at skrive en sidste opgave, og vil derfor gerne fokusere på, hvad det betyder med venskaber og måske manglende venskaber, og det at skade sig selv. jeg ville blive rigtig glad hvis nogen ville skrive til mig om deres personlige oplevelser med at selvskade og hvad jeg som en der gerne vil hjælpe, kan gøre. Skriv gerne om hvad der skal til før i stoler på en, hvordan man kan blive betroet, hvad man bestemt ikke skal gøre osv. Har i nogle positive erfaringer eller negative, så skriv dem til mig.
Da det er en opgave, har jeg brug for, at i skriver jeres navn og andre personlige oplysninger - men opgaven er anonym det er kun så det kan blive vurderet som valid information.

Kærlig hilsen Camilla

(skriv gerne på mail: chetben9@yahoo.it)

Jeg mener at der er ved at være en tildens til at denne side bliver mere og mere opsøgt af studerende. Jeg er meget positiv omkring, at der skal mere information ud til personalet på behandlingssteder og til sundhedsvæsenet.

Jeg er dog også meget bevidst om, at de unge, der er selvskadende, kan være meget sårbare og at der ikke er anden garanti end velmente ord om, at man er annonym. Jeg ser her en forskel i at deltage under DR og andre offentlige medier og så stille op til interwiew med private studerende, hvor man ikke ikke har nogen som helst mulighed for at stille vedkommende til ansvar, hvis ens oplysninger havner på nettet.

Det vil være katastrofalt for et ungt menneske, som oftest bærer på en meget dyb hemmelighed om selvskade, hvis oplysningerne på nogen som helst måde havner i de forkerte hænder og selv om der findes mange ansvarlige studerende, så er her ingen garantier og det er efter min mening for risikabelt at stole på ord, når det er ens mest private der står på spil.

For mig ville det være ligeså sårbart som at sende nøgenbilleder med mine oplysninger ved, til en person, som jeg aldrig har mødt og så stole på, at de ikke bliver brugt forkert.

I stedet vil jeg henvise til LMS, som gerne stiller information til rådighed.

Velkommen til sitet for skoler

Vi ved, at mange elever både i folkeskolen, gymnasiet og på videregående uddannelser vælger at skrive opgave eller lave projekt om spiseforstyrrelser. Vi håber, at vi med denne side kan besvare nogle af de spørgsmål, der opstår i den forbindelse.

Interviews

Hvis I sidder tilbage med uafklarede spørgsmål, er I meget velkomne til at ringe til vores rådgivning. Her sidder rådgivere som enten selv har haft en spiseforstyrrelse eller har erfaring med spiseforstyrrelser på anden vis. Rådgiverne giver ikke interviews, men svarer gerne på specifikke spørgsmål, hvis der er tid til det. I kan se rådgivningens åbningstider her.

Vi har desværre ikke har mulighed for at tilbyde interviews, som mange af jer efterspørger, men vi har i stedet samlet en hel masse beretninger fra virkelighedens verden både fra spiseforstyrrede og fra pårørende, som I kan læse her.

Kontakt til en spiseforstyrret eller selvskader

Vi har ikke mulighed for at sætte jer i kontakt med en person, der har eller har haft en spiseforstyrrelse, som skader sig selv, er pårørende eller lign., da vi er underlagt fortrolighed og tavshedspligt - jvf. vores etiske retningslinier.


http://www.spiseforstyrrelser.dk/for-skoler/foer-du-gaar-i-gang/ (Siden dækker også selvskade, som at skære mm)
Tilbage til toppen Go down
https://www.youtube.com/watch?v=gHWYW6Tw67A&feature=BFa&l
 
hjælp til opgave
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Panodilpiger skal have hjælp

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Bleeding Rose :: Off-topic :: Fri snak-
Gå til: